Jesień z Chmurą Comarch

150x110

Sprzedaż produktów Comarch w chmurze informatycznej, dostępna w ofercie krakowskiej spółki IT już od 12 lat, zwiększyła się w pierwszych trzech kwartałach 2012 roku o 36 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Comarch, jedyna firma IT w Polsce z tak bogatą ofertą rozwiązań w modelu usługowym, uruchomił właśnie kampanię medialną swoich rozwiązań w chmurze.

– Kryzys powoduje, że firmy szukają realnych oszczędności, w tym także oszczędności przy zakupie systemów informatycznych. Dzięki chmurze zarządzanie firmą nie musi oznaczać konieczności zakupu drogich systemów informatycznych i ich czasochłonnej instalacji na komputerze. Dlatego coraz więcej firm wynajmuje oprogramowanie w formie usługi, unikając nie tylko inwestycji w program, ale też konieczności zatrudnienia specjalisty ds. IT . Według doświadczeń naszych klientów, Chmura Comarch daje oszczędność kosztów IT na poziomie 30-50 proc. – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch, dyrektor Sektora ERP. – Firmy wiedzą już, że chmura to nie rewolucja technologiczna, a jedynie ewolucja sposobu korzystania z programów komputerowych. Obecnie z chmury Comarch korzysta ponad 23 tys. klientów i wśród dostawców IT jesteśmy jedyną firmą z tak bogatą i kompleksową ofertą w modelu usługowym – dodaje Zbigniew Rymarczyk.

Badanie IDC potwierdziło, że w ciągu najbliższych czterech lat popularność usług IT z chmury publicznej będzie rosła w tempie 26,4 proc. rocznie, czyli pięciokrotnie szybciej niż przemysł IT jako całość, ponieważ firmy i organizacje coraz chętniej zwracają się w stronę modelu pozyskiwania zasobów IT poprzez usługi chmurowe.

W modelu usługowym Sektor ERP firmy Comarch oferuje zarówno dojrzałe systemy klasy ERP dla dużych i średnich przedsiębiorstw: Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum oraz program dla małych i średnich firm: Comarch ERP Optima, jak i całą gamę zupełnie nowych narzędzi dla firm:

Dane klientów korzystających z ww. rozwiązań chronione są w Comarch Data Center – nowoczesnych centrach danych zlokalizowanych w Warszawie, Krakowie i Dreźnie, które obsługiwać będzie firmy z regionu DACH (planowane otwarcie w styczniu 2013 roku). Firmowe dane przechowywane są równocześnie na kilku niezależnych serwerach, wyposażonych we własny systemy zasilania, stosowane są także nowoczesne techniki kryptografii, a dane szyfrowane są w podobnej technologii, jaką banki stosują w zabezpieczaniu transakcji elektronicznych. Comarch Data Center oprócz Chmury Comarch, świadczy usługi m.in. dla BP, Skagen Funds, Meritum Bank, Nordea, Narodowy Bank Polski, DB Schengen, Auchan Telecom, jetBlue Airways.

– Z przeprowadzonych przez nas badań i rozmów z przedsiębiorcami wiemy, że jedną z istotnych kwestii, jakie brane są przez nich pod uwagę przy zakupie rozwiązań IT w chmurze, jest bezpieczeństwo, czyli pewność, że firmowe dane powierzane zewnętrznym serwerom są faktycznie chronione. Odpowiedzią na tą wątpliwość niech będzie fakt, iż większość z nas nie zastanawia się nad bezpieczeństwem powierzonych bankowi pieniędzy, bo instytucje te czuwają nad ich najwłaściwszą ochroną. Z kolei potwierdzeniem bezpieczeństwa Chmury Comarch jest fakt, iż w Comarch Data Center swoje dane przechowują właśnie instytucje finansowe , dla których bezpieczeństwo danych jest najwyższym priorytetem – mówi Karol Góral, dyrektor Centrum Rozwoju Biznesu Sektora ERP firmy Comarch.

23 tys. – liczba firm, które korzystają z Chmury Comarch w Polsce wzrost o 87 proc. r/r (stan na 30.09.2012 r.)

Ostatni kwartał 2012 roku to bardzo dobry czas na przygotowanie firmy do dużej zmiany w przepisach o podatku VAT. Systemy sprzedażowe, magazynowe i FK oferowane przez Chmurę Comarch są już aktualizowane do zmian w podatku VAT, które mają być wprowadzone od 1 stycznia 2013 roku. Największe z proponowanych przez Ministerstwo Finansów nowości w prawie mają dotyczyć: zmiany zasady, która określa moment powstania obowiązku podatkowego, wzrostu stawek VAT na niektóre towary, wprowadzenia faktury uproszczonej, eliminacji faktur wewnętrznych oraz zmian w kadrach i płacach, m.in. wprowadzenia raportu RMUA dla pracowników za cały poprzedni rok.

8 października 2012 roku Comarch uruchomił kampanię medialną swoich rozwiązań w chmurze. Komunikacja kampanii podkreśla pełną gamę funkcjonalną oprogramowania, jego zgodność ze zmianami w przepisach VAT, oraz bezpieczeństwo i oszczędność kosztów dla każdej firmy, która zdecyduje się na prowadzenie swojego biznesu z Comarch. Na stronie internetowej kampanii – www.iComarch24.pl – prezentowana jest pełna oferta produktów Comarch, które można przetestować oraz zamówić za jej pośrednictwem. Emisje reklam przebiegać będą na łamach dziennika Rzeczpospolita, oraz w Internecie, na portalach biznesowych.